Speelkamer geopend Kinderoncologisch Centrum VUMC-Amsterdam

(Geschreven door het Team Medisch Pedagogisch Werk, VUmc Amsterdam:)

Een aantal jaren krijgt de kinderkliniek van VUmc jaarlijks een gift van Stichting Jaimy.

Voor deze gift mogen wij een wensenlijst aanleveren, waarop wij kunnen aangeven welke (spel)materialen wij nodig hebben voor de kinderen die opgenomen zijn op de diverse kinderafdelingen. Elke keer weer worden wij enorm verwend door Stichting Jaimy. Van spelletjes, knutsel- en spelmateriaal voor diverse leeftijden tot complete Nintendo WII spelcomputers met spellen en toebehoren.

Begin van het jaar werden wij door Hein van Boxel benaderd voor het insturen van een grote wens/een groot project. Het bedrijf GEA Westfalia zou een sponsorloop houden, om geld in te zamelen voor Stichting Jaimy en zou uit de diverse aanmeldingen een project kiezen.

Wij waren blij verrast toen we te horen kregen dat onze wens, een nieuwe inrichting voor de speelkamer op de kinderafdeling, in vervulling zou gaan.

Dankzij Stichting Jaimy en met behulp van de firma Nenko werd onze speelkamer van top tot teen opnieuw ingericht en aangevuld met nieuwe materialen. Hier maken wij, samen met de opgenomen kinderen, dagelijks met veel plezier gebruik van.

De samenwerking met Stichting Jaimy is voor ons heel waardevol en het contact met Hein verloopt altijd prettig. We hopen dit contact dan ook nog vele jaren voort te zetten.

Groeten,

Team medisch pedagogisch werk, VUMC Amsterdam