Mini estafetteloop

Op vrijdag 19 april 2013 vond de estafetteloop mini-Dreamrun 2013 plaats op de atletiekbaan in Zeist. Tijdens deze sponsorloop werd geld ingezameld voor het project ‘Kleine beloninkjes’ van het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ). Er werd ruim € 3.400,- opgehaald. De bekende Nederlandse hardloper Kamiel Maasse was de ambassadeur.

De mini-Dreamrun is een estafette van een uur. Binnen dat uur kregen de deelnemers de taak om zoveel mogelijk gesponsorde rondjes te lopen in estafettevorm. Om 13.30 uur startten 33 scholieren van de basisschool de Stuifheuvel. De winnaars Jesse, Bilaal, Lamin en Rida renden maar liefst 27 rondjes! Het hoogste sponsorbedrag werd opgehaald door Stephanie, zij haalde alleen maar liefst €194,76 op voor het WKZ. Om 16.00 uur vond de familieloop plaats, hier namen 28 deelnemers aan deel. Deze wedstrijd werd gewonnen door 4 jeugdleden van de atletiekvereniging FIT: Nynke, Levie, Maud en Loes. Zij hadden als team tevens het hoogste sponsorbedrag opgehaald €266,80.

Vrienden WKZ wil alle enthousiaste hardlopers bedanken voor hun inzet!

Hiervoor werd gelopen: Kleine Beloninkjes

( Deze actie realiseren we samen met de Runbikers4kids )

Om kinderen te ondersteunen bij hun medische behandeling is belonen een goed middel. Belonen in de vorm van een kaartje bij de röntgenafdeling, een cadeautje uit de prikdoos, een kleurplaat op het Priklab, een aardigheidje naar de OK, een compliment in het Pijnpaspoort of een cadeautje bij een volle stickerkaart.

Een optimaal positief effect wordt bereikt wanneer belonen bewust wordt ingezet. Doel van bewust belonen is de beleving van de medische handelingen in het ziekenhuis positiever maken. Bewust omgaan met belonen heeft positief effect op het kind en zal het kind sterker maken en helpt het verblijf in het ziekenhuis prettiger te maken. Op dit moment wordt er op de verschillende afdelingen in het WKZ niet altijd gelijk beloond. In het belang van het kind is het nodig dat dit belonen bewust, eenduidig en met een duidelijk doel voor ogen wordt toegepast. Graag zouden we een beloonopbergsysteem ontwikkelen, voor zowel de klinische als poliklinische afdelingen in het WKZ/UMC Utrecht waar kinderen komen. Op deze afdelingen komen ongeveer 35.000 kinderen tussen de 2 en 18 jaar per jaar. In het opbergsysteem komt een bewust assortiment, waarbij rekening wordt gehouden met veiligheid, leeftijd en toegevoegde waarde.