Convenant VitesseBetrokken

Vitesse Betrokken en Stichting Jaimy hebben de jarenlange intense band officieel ondertekend in een convenant. Stichting Jaimy is een regionale partner van Vitesse Betrokken. Stichting Jaimy voorziet vijf kinderoncologische centra in Nederland van geld en goederen. Voornamelijk met speelgoed en leermiddelen probeert de stichting het verblijf voor de patiënten wat minder zwaar te maken.

Al enkele jaren koesteren Vitesse Betrokken en Stichting Jaimy een warme band. Zo collecteert de stichting jaarlijks bij een thuiswedstrijd, werden patiëntjes uitgenodigd om een wedstrijd bij te wonen en liepen enkele kinderen die verbonden zijn aan Stichting Jaimy mee in de line-up bij Vitesse vs FC Utrecht. Donderdag 30 januari werd de samenwerking officieel ondertekend. Voorzitter van de stichting, Hein van Boxel, vertelt: “Wij zijn enorm blij met deze prachtige samenwerking. Dat eerst Theo Bos ambassadeur was en nu Theo Janssen dat is maakt ons erg trots. Waar mogelijk versterken Vitesse en de stichting elkaar. Een dag als vandaag bezorgt mij oprechte kippenvel. Dit convenant is de kroon op het fantastische contact met Vitesse.”

Stichting Jaimy is een initiatief van Tonny en Hein van Boxel. In 2001 overleed hun zoontje en Vitesse-supporter Jaimy op negenjarige leeftijd aan kanker. Clubicoon Theo Janssen zet zich in voor Stichting Jaimy en ook oud Vitesse-keeper en tevens voormalig kankerpatiënt Bas Wijnen is betrokken bij de stichting. Voorheen was ook Mister Vitesse Theo Bos ambassadeur van de stichting.