Partnerschap met Vitesse

Voetbalclub Vitesse en Stichting Jaimy steunen elkaar door dik en dun. Dat uit zich in het regionale partnership met Vitesse Betrokken, de sociaal maatschappelijke organisatie van Vitesse. Al voor het overlijden van Jaimy van Boxel koesterden de familie en Vitesse een warme band. Na jarenlang op incidentele basis te hebben samengewerkt, is de samenwerking onlangs gestructureerd in een regionaal partnership met Vitesse Betrokken. Oud Vitesse-keeper en tevens voormalig kankerpatiënt Bas Wijnen is betrokken als ambassadeur van Stichting Jaimy. Diezelfde rol vervulde Mister Vitesse Theo Bos ook jarenlang met trots. Een andere Vitesse-held, Theo Janssen, zet zich inmiddels ook hartstochtelijk in voor Stichting Jaimy.

Zondag 28 oktober 2012, voorafgaand aan de wedstrijd Vitesse vs AZ, werd er gecollecteerd voor Stichting Jaimy. In maart van dit jaar sprak Piet Velthuizen middels een filmpje de deelnemers van de honderd minuten sporten actie van het Stedelijk Gymnasium Arnhem toe. Tijdens Vitesse vs Willem II, in april, werden enkele patiëntjes en hun ouders uitgenodigd om de wedstrijd bij te wonen. Zij werden ontvangen als heuse VIP’s en kregen een exclusief fotomoment in de dug-out aan de rand van het veld in GelreDome. Op deze manieren probeert Vitesse Stichting Jaimy te ondersteunen in de fantastische activiteiten die de stichting onderneemt.

Vitesse wil het belang van maatschappelijke betrokkenheid naar voren brengen en onderstrepen. En niet op de minste plaatst werken Stichting Jaimy en Vitesse er hard aan om de patiëntjes zo veel mogelijk gewoon kind te laten voelen. Vitesse herkent zich in de kerngedachte van de stichting, Voor Jaimy kunnen wij niets meer doen. Namens Jaimy wel. Daarom is Vitesse blij dat ze een steentje bij kan dragen.